VİYANA GEZİ REHBERİ


                                                              Maria Theresien Platz


Avrupa'nın gözbebeklerinden biri hiç süphesiz Viyana'dır; şehre ilk ayak bastığınızda tarihi dokusu özenle korunmuş muhteşem mimarili binalar,her köşe başından yükselen klasik müzik ve şehrin muntazam temiz sokakları sizi adeta içine çeker.Sonra şehri daha çok tanımak istersiniz;müzelerinde gezmek,operalarında mest olmak ve sokaklarında yüzünüzde anlamsız bir mutluluk ifadesiyle dolanmak...Sanırım Viyana'yı ne kadar beğendiğimi ilk paragraftan anlatmış bulundum, o halde hemen ayrıntılara geçiyorum!

VİYANA'YA ULAŞIM

Viyana'ya hem kara hem hava yoluyla gittim.İlk olarak karayoluyla, Budapeşte'den yaklaşık 3 saatlik otobüs vasıtasıyla varabilirsiniz.Otobüs biletleri 8-15 euro arası değişiyor.Ben GoEuro adlı siteden 9 euroya bilet alarak Viyana'ya ulaşmıştım.Genelde firma olarak Regiojet ve Flixbus oluyor.Ben Regiojet kullanmıştım ve oldukça memnum kalmıştım,otobüsler konforlu;üstelik bizdeki gibi yiyecek ikramı olmasa da kahve,nescafe,sıcak çikolata ikramları var :) Yani bana kalırsa karayolu bağlantılı Viyana'ya gidecekseniz otobüsleri kullanın.Bir de trenle ulaşım var,yine aynı siteden biletler satılıyor.Fakat ilginç bi şekilde tren-otobüs bilet fiyatları arasında uçurum var.Tren biletleri ortalama 35-45 euro.O yüzden size tabiki tavsiyem otobüs kullanmanız.


Uçakla ise İzmir'den İstanbul'dan direk uçuşlar mevcut.Ortalama 2 saatlik bir uçuşla Viyana'ya varabilirsiniz.Uçak biletlerini her zamanki gibi Pegasus tan araştırırarak aldım.Eğer biletinizi önceden alırsanız gidiş dönüş 250 tlye bile alabilirsiniz.Özellikle şu ara pegasusun ekim-mart dönemi kampanyası var yaklaşık %50 indirim var.Sabiha Gökçenden 2 saatlik bir uçuşla 200-300 tlye gidiş dönüş bilet alabilirsiniz.Fakat ben yaz döneminde gittiğim ve uçak biletini uçuştan 2 gün önce aldığım için sadece gidiş 300 tlye aldım.Hatta onu bulduğuma bile şükrettim yani :D Yaz dönemi uçuşları baya pahalı.Tabi bundan kaynaklı olarak uçak biraz boştu,business uçmuş kadar oldum:D



VİYANA'DA KONAKLAMA

Tabi Viyana bu ihtişamı dolayısıyla diğer Avrupa şehirlerine göre,kalacak yer anlamında biraz daha pahalı.Ben Booking ten,Viyana'da merkeze yakın olacak şekilde,fiyatı uygun ve puanı 9 olan bir hostelde kalmayı tercih ettim.Adı Hostel Ruthensteiner.Yorumları okuduğumda hostelin daha çok bir otel konforu verdiğini,çalışanların çok güleryüzlü ve yardımsever olduklarını okumuştum.Gerçekten bir hostelden çook daha fazlası!Bayıldım desem yeridir,eğerki Viyana'da hostelde kalmayı planlıyorsanız hiç tereddüt etmeden orada kalabilirsiniz.Benim kaldığım dönemde gecelik 28 euroydu.Tabiki yaa süper ucuz falan diyemicem fakat Viyana şartlarında bu fiyata bu kalitede başka yerde kalamazsınız.Gerçekten gittiğim anda inanılmaz bi sıcaklıkla karşıladılar,limonata ikram ettiler.Odalar zaten kesinlikle bir hostelden ziyada minik bir otel odasını andırıyor.Saç kurutma makinası,havlular,şampuanlar kısacası size ne gerekiyorsa sağlıyolar.Yeterince geniş bavul/çanta dolapları var,kilitli.Oda içinde duş/tuvalet var ve tertemiz.Bahçe kaynaşma içinde oldukça müsait yer.Her akşam çoğu kişi oraya iner ve güzel muhabbetler döner.Neyse bu kadar hostelden bahsettiğim yeter,gidip gönlünüzce kalabilirsiniz işte:D


                                                                  Hostelin Bahçesi 



VİYANA BÜTÇESİ

Aslında bu bütçe olayı kişiden kişiye göre baya değişir,fakat ben genel anlamda kafanızda bir fikir oluşması açısından şöyle bir kaç şeyden bahsedeyim:

      Ortalama bir restoranda yemek:15-25 euro 
      
      Ortalama bir restoranda şinitzel:10-15 euro 
     
      Su:2-3 euro (bu gözünüzü korkutmasın Avrupa'da genel anlamda su zaten pahalı,o yüzden yaşasın çeşmeler :D )

      Kahveler: 1.5-4.5 euro (mc donaldslarda 1.5 civarı,güzel kafelerde de 2 den başlıyor,starbucks 2.5-4 euro arası) 

      Biralar:2-4 euro civarı 

      Tek kullanımlık metro bileti:2.2 euro (her yer yürüme mesafesinde,buna ihtiyaç bile duymazsınız)

     Mc Donalds menüler:4-7 euro (en ekonomik bir şekilde doyulacak yerler) 




                                                  Manzaralar da cabası(Mc Donalds)



VİYANA ŞEHİR İÇİ ULAŞIM

Az önce de bahsettiğim gibi,bana kalırsa her yer yürüme mesafesinde.Ayrıca bir yeri en güzel,en sindire sindire gezme şekli de yürüyerektir,ama tabi ben yine de bahsedeyim...

Viyana ulaşım ağı gayet gelişmiş bir şehir,en çok kullanabileceğiniz vasıta metrolar;yani U-Bahn.Fiyatları tek sefer,günlük,2 günlük şeklinde değişiyor.Günlük 8 euroydu yanlış hatırlamıyorsam.

Havaalanından şehre ulaşım:Birden fazla seçenek mevcut.S-Bahn(tren) en ekonomik olanı.Yarım saatte bir sizi şehir merkezine 4.5 euroya götürüyor.Bir diğeri CAT.Bu da hızlı tren,15 dk da şehir içine götürüyor tek yön fiyatı 12 euro.En kolayı ama en pahalısı taksiler tabi.36 euroya merkeze götürüyolar,zaten %75i Türk,pazarlıkla iyi bu fiyat biraz daha düşer.Ben ise airport shuttle tercih ettim.Bu otobüsler de gideceğiniz bölgeye göre ayrılmış.Benim hostelim 7.bölgedeydi, 7 numaralı Westbahnhof bölgesi otobüsüne tek yön 8 euroya bilet aldım.Bileti araç içinden de alabilirsiniz,dışardaki bilet makinalarından da.30 dk da Westbahnhoftaydık,bana kalırsa oldukça rahat ve hızlı bir yolculuktu.




VİYANA GEZİLECEK YERLER 

Maria Theresien Platz  ve Kunsthistorisches Museum




Kısaca Viyana Sanat Tarihi Müzesi.Dekoratif sanatlar ve güzel sanatlar alanlarında dünyada önemli bir yere sahip olan müzedir.Yaz dönemi haftaiçi her gün 10:00-18:00 arası açık.

Giriş Ücreti: Yetişkin 15 euro 
                       Öğrenci 11 euro




Naturhistorisches Museum

   Sanat Tarihi Müzesinin tam karşısında,neredeyse aynı mimariye sahip Doğa Tarihi Müzesi.Müzede değerli taşlar,doğal mineraller,fosiller,dinozorlar,nesli tükenmiş hayvanlarla ilgili bölümler bulunuyor.Salı hariç  her gün 09:00-18:00 arası açık.

Giriş Ücreti: Yetişkinler 10 euro
                       Öğrenciler 5 euro
                       19 yaş altı ücretsiz



➤ Kirsche Maria vom Siege Kilisesi

Neogotik mimaride bir kilise.Hostel Ruthensteinere 100 metre uzaklıkta.Ben gittiğim zaman tadilattaydı,fakat dışardan da görülmeye değer.






➤Vienna City Hall

Viyana Belediye Binası.Böyle güzel belediye binası mı olur dedirtecek cinsten:( 30 haziran-2 eylül arası,günbatımından sonra ücretsiz film festivali var ve ortam şahane.Rathauspark'ta yer alıyor.






➤Hofburg Sarayı

Geldik şehrin göbeğinde yer alan,Habsburg'ların kışın yaşadıkları muhteşem 'ev'lerine.Ziyaretçiler için 3 bölüme ayrılmış.Impreial Silver Collection,Sisi Museum ve Imperial Apartments.

İlk bölümde değerli tabak,çanak,bıçaklar sergileniyor.Sisi Müzesinde Franz Joseph'in çok sevilen eşi Elisabeth'in kişisel yaşantısına dair bilgiler edinebileceğiniz,eşyalarını görebileceğiniz alanlar sergileniyor.Impreial Apartments ise Franz Joseph ve Sisi'nin enteresan yaşam alanlarını inceleyebiliyorsunuz.Her gün açık,yaz dönemi 09:00-18.00 arası ziyaret edebilirsiniz.

Giriş Ücreti: Yetişkinler 13.90 euro (14 değil sağolsunlar)
                       Çocuklar 8.20 euro



➤Stephansdom Katedrali

Bu katedrali gözden kaçırmanın imkanı yok;çünkü o meşhuuur Graben caddesinin göbeğinde yer alıyor.İnanılmaz bir mimari,gerçekten Viyana'ya iki gidişimde de ağzımın suyu akarak baktım resmen :D 



➤Graben Caddesi (Der Graben)

Şehrin göbeğinde yer alan,aradığınız bir çok mağazayı bulabileceğiniz bir cadde.Genelde akşamüstüne doğru burada çeşitli etkinlikler olabiliyor,denk gelirseniz o da muhteşem bir hava katıyor.



Hundertwasserhaus 

Bu ilginç mimarili bina da kegelgasse üzerinde bulunuyor.Çok farklı bir bina,ama içinde yaşayan insanlar olduğu için sadece dışardan gezilebilir.








Kunst Haus Wien

Hundertwasserhaus'a benzer mimaride bir bina,ama içi müze,yani gezilebiliyor.Hundertwasser'e yaklaşık 200 metre,o civara gitmişken hemen yürüyerek bu binayı da görebilir,gezebilirsiniz.

Giriş Ücreti:11 euro



Belvedere Sarayı

Şehir merkezine yaklaşık 2.5 km uzaklıkta bulunan,botanik bahçesi ve devasa saray.Yukarı ve aşağı belvedere olarak ikiye ayrılıyor.Kalıcı sergiler yukarı belvederede bulunuyor.Her gün 10:00-18:00 arası açık.

Giriş Ücreti:13 euro






Naschmarkt

Her gün açık olmakla birlikte, en yoğun ve en çok şeyin sergilendiği gün cumartesidir.Bolca meyve sebze ve çeşitli yiyeceklerin bulunduğu, ayrıca 2.el bir çok ürünün satıldığı büyük bir pazar.Ben oradayken cumartesiye denk gelmiştim,açıkçası beklentimin biraz altındaydı ama gittiğim saatten kaynaklı da olabilir.10:00-18:00 arası açık.Ben de 16.00 civarı gitmiştim.Yine de denk gelirseniz bir gidip görün,farklı zamanlarda oldukça farklı şeyler de satılıyormuş.


State Hall of the Austrian National Library

Türkiye'de böyle kütüphane vardı da biz mi gitmedik dedirtecek cinsten,tam anlamıyla efsane bir kütüphane.1368 yılında kurulan ve Hofburg İmparatorluk Sarayı içerisinde bulunan bu kütüphanede yaklaşık 7.5 milyon eser bulunuyormuş.Bence muhakkak gidip görülmeli.09:00-21:00 arası açık


Giriş Ücreti:8 euro




Yani kısacası Viyana Avrupa'nın en görülmeye değer şehirlerinden birisi.Yaklaşık 3 gününüzü ayırarak Viyana'nın altını üstüne getirebilirsiniz.Operaya ve müzelere doyup,huzurlu bir şekilde ayrılacağınız bu şehre tekrar gelme isteğinin de içinizde uyanacağına eminim diyebilirim:) Şimdilik benden bu kadar ama Viyana'dan tabiki bu kadar değil.Genel hatlarıyla bahsetmiş oldum,sonraki yazılarımda Viyana hakkında biraz daha ayrıntılara girerek nerede ne yenilir ne içilir,nereden alışveriş yapılır vs anlatıcam.Umarım bu yazı da sizin için iyi ve faydali bir içerik olur.Sevgiyle kalın!







Yardımcı Kaynaklar: https://onedio.com/haber/bi-kutuphaneden-cok-daha-fazlasi-20-gorselle-avusturya-ulusal-kutuphanesi-605385

https://www.hofburg-wien.at/en/

https://www.khm.at/en/visit/collections/picture-gallery/

http://www.nhm-wien.ac.at/



Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

NOHUTTAN KEK Mİ OLURMUŞ?